Wednesday, August 24, 2011

Antara SAYA dan AKU..

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua.
Dah seminggu tak menjenguk ke sini, Rasa rindu pulak.
Banyak nak cerita, tapi lepas ni la....
sebab nak wat perubahan sikit..
Antara SAYA dan AKU...mana ye yang lebih mesra?
Rasanya nak ubah la  panggilan saya ni kepada AKU....
maknanya sama, tapi AKU ni orang kata lebih mesra,
lebih dekat dengan diri u all yang sudi 
menjenguk blog saya ni. betul ke? tak la skeema sangat kan..
penulis cerpen, novel pun membahasakan dirinya aku 
supaya ceritanya lebih nampak menarik dan hidup.

tapi ingat
 budak-budak muda tak sopan kalau membahasakan dirinya aku
kepada orang yang lebih tua,
macam tu juga murid sekolah tak boleh cakap AKU 
kepada cikgunya..nampak kurang ajarnya.
anak ngan mak pun, jangan sesekali sebuat AKU.....
bahasakan diri dengan nama panggilan sendiri,
rasa lebih sopan ,mesra dan manja.

Antara Aku dan Saya...
Antara diriku dan diri saya..
adalah sama...





No comments:

Post a Comment